لوح تقدیر و لوح سپاس
نوشته شده توسط : رضا محمدیان

لوح تقدیر و لوح سپاس

لوح تقدیر یا لوح سپاس به منظور تشکر و قدردانی از افراد برتر و یا ماندگار در یک یا چند حوزه متفاوت که می تواند علمی ، فرهنگی ، ورزشی ، یادبود، هنری و مانند این ها باشد تعلق می گیرد.

یکی از دلایل اهدای لوح تقدیر ، ارج نهادن به سنت تشکر کردن و احترام گذاشتن به پیشکسوتان در حوزه های مختلف می باشد . یکی از کاربردهای لوح تقدیر برای افراد کم سابقه ، آن را به عنوان یک رزومه کاری برای به دست آوردن موقعیت شغلی مناسبتر مورد استفاده قرار می دهند.  

نحوه تشکر و قدردانی از یکدیگر در سال‌های گذشته با زمان حاضر بسیار متفاوت بوده است به اینصورت که قبلا برا ی تشکر از آشنایان، هم‌نوعان و هم مسلکان صرفا” به صورت لفظی و شفاهی انجام می‌‌شده‌ است و علی رغم اینکه از جایگاه ارزشی بسیار پایینی برخوردار بوده‌ است، ولی از صمیمیت بالایی برخوردار بوده است.  با گسترش علوم نظری و دستیابی آحاد جامعه به سواد خواندن و نوشتن ، نحوه تقدیر از همدیگر تغییر یافت و  نامه‌نگاری و نوشتن متن تشکر آمیز در میان جامعه رواج پیدا نمود. انسان‌ها هرآنچه‌می‌خواستند‌درنامه‌ها بیان می‌کردند.  در نهایت با ورود رایانه و تلفن های همراه هوشمند، ارتباطات انسانی به سمت و سوی الکترونیکی و دیجیتالی متمایل گردید، و روابط حضوری انسان‌‌ها کمرنگ شده و جای خود را به .روابط مجازی و غیر حضوری داده‌ است 

 دراین اثنی و با وجود چنین جوی، باز هم هستند افرادی خوش فکر و خلاق که به دنبال دستیابی به راه‌حلهای نو و تازه، اما به صورت حضوری برای  قدردانی و سپاس از یکدیگر .می‌باشند

 انسان‌ها دائما” برای سپاس و قدردانی از یکدیگر به دنبال خرید هدیه‌ای می‌گردند که مورد توجه و علاقه طرف مقابل باشد. اما اگر کمی دقت نظر داشته باشیم در میابیم که در غالب موارد اگر بتوانیم با یک یا چند جمله  زیبا و با معنی در یک لوح قشنگ، قصد و هدف درونی خود را ابراز نماییم، این لوح تقدیر تبدیل به  ارزشمندترین هدیه‌ای خواهد شد که تا کنون به کسی اعطاء نموده‌اید، دریافت کننده لوح تقدیر نیز اگر این احساس قلبی شما را درک نماید، لوح را  جلوی روی خود ویا درمحلی قرار می‌دهد تا هرزمانی‌که آن را مشاهده می‌کند شمارا به خاطر آورد. 

لوح‌تقدیر ابزاری تبلیغاتی است که با عناوین دیگری مانند: لوح‌یادبود، کتیبه، لوح‌سپاس، تشویق‌نامه و تقدیرنامه نیز معرفی می‌شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: